TESTIMONIAL CLIENT

Sejak dua hari yang lalu setelah hampir siap transfer laman ini dari blogspot ke wordpress 18 Feb lalu, saya telah mengemail ramai client medical card dan insuran hayat saya untuk memberikan testimonial mereka bagi membantu saya memperbaiki kredibiliti saya. Harap testimonial mereka dibahagian COMMENT dapat memberikan sedikit sebanyak kepercayaan client baru pada diri saya.

Testimonial dibahagian ini adalah untuk claim claim yang saya pernah uruskan sebelum ini dan juga servis servis lain berhubung dengan insuran saya pada client. Harap testimonial yang diberi dapat menaikan semangat saya untuk membantu anda semua dengan lebih baik.

22 Responses to TESTIMONIAL CLIENT

  1. Diyana says:

    Boleh saya dapatkan no contact rm rahman?

  2. rashidi says:

    Baru2 ni bulan Feb 2015, saya dan anak perempuan saya kena jangkitan denggi. Lepas discharge bil untuk 2 hospital berbeza lebih kurang dalam 7K, Alhamdulillah ada Medical Card ni yang tolong coverkan suma. Takda apa2 hidden cost/charge bila kena admit. Saya guna plan yang yang ada, cuma anak saya mintak upgrade bilik single untuk privacy, yang ni cuma bayar beza harga bilik sahaja, ubat2 dan doctor visiting dah cover dalam plan. Mmg senang dan pihak hospital pun tak da mintak apa2. Kelebihan juga pada company insurans juga. sbb ada setengah hospital kdang2 tengok pada panel insurans yang cover yang mana urusan insurans dan hospital ada masalah. So far AIA Takaful takda masalah apa2 dengan hospital suma urusan bil selesai dgn mudah. Servis dari En Rahman mmg bagus sbb dia tolong saya follow up dgn insurans kalau GL issuance lambat sangat. Mmg sangat2 recommend urusan dgn En Rahman. Terima Kasih!

  3. Shahrum says:

    Saya baru joint dgn EN. Rahman kira2 mac 2012 lalu,sebelum ni dah deal dgn dia jun 2011, tapi masa tu company masih cover n ada insuran lain so just nak dpt penerangan je. Last2 ambik keputusan nak kecik kan budget apply plan famili punya. Tapi EN. Rahman tak push and penerangan yg amat jelas tentang insuran ni dan mudah faham. Baru2 ni anak jatuh kat taman permainan so call dia tanya mcm mana,dia suruh bawak gi KJP shah alam. Last2 anak masuk wad then call dia,yg bagus nya dia follow up untuk GL memang cepat. Sehari juga duduk wad,bila nak keluar sekali lagi En. Rahman follow up memang cepat juga,bila tgok bil bole tahan juga tapi semua cover insuran hanya bayar beberapa ringgit je untuk hospital. Terfikir juga selain jimat cost untuk famili insuran dan khidmat Agent insuran pun penting semua nya lancar. Saya cadang kan kepada yg berminat En. Rahman memang boleh… Tq Rahman.

  4. Nasroul Karim says:

    Thank you Man, no pressure to enroll into the plan during appointmnet. Thats what I like about you… besides the product….

  5. If i can trust Mr Rahman 100% with my insurance, why cant you? Look no further-He’s the best!!!

    Kamal Affandi Hashim
    Crime Analyst / Penganalisis Jenayah

  6. adzuar says:

    Medical card memng penting. Anak saya baru diadmit ke hospital kerana paru paru berair, nasib baik ada medical card senang sikit. Bukan apa, lebih selesa di hospital swasta. Nak masuk tgk bila bila boleh, nak minta apa apa pun cepat diuruskan oleh nurse. kalau nak operate ke tak perlu tunggu queue. Hospital kerajaan pun okay, tetapi cuma kalau yg pernah admit disana tahulah buat perdandingan…

  7. Munirah says:

    Saya sgt gembira dengan plan keluarga ini. Kami enam sekeluarga hanya bayar 1500+ aje setahun satu family. Saya tidak mampu nak bayar Rm100 seorang sebab dah jadi rm600 sebulan pulak dengan insran syarikat lain.

  8. Juwita says:

    Saya bukan client en. rahman dan tak kenal pun dia, namun sekadar berkongsi cite aje tentang pengalaman saya dengan insuran. Cerita saya dan keluarga bermula 6 bln lalu apabila ayah meninggal akibat kemalangan. kami 3 beradik dan ibu amat susah dan bantuan saudara keluarga sekadar janji mula2 aje lepas tu menghilang…. saya sulung 18 tahun aje..adik tiga org masih bawah 10 tahun dan ibu dulu suri rumah aje dan ayah dulu berniaga kecil2… lepas ayah meninggal, simpanan hanya sikit sahaja dalam 30 ribu kat epf. bayar hutang ayah sana sini tinggal 10 ribu aje balance…
    bulan kedua lepas ayah tak de, ibu mula kerja kat restoran sebagai pelayan… pedih hati tgk dia…
    namun semua berubah bila saya tertengok bil kad kredit ayah yang tibe bln itu, dia rupanya ada insurn kemalangan… dengan bantuan jiran kami menghubungi syarikat insuran dan dapat berita mengejutkan…. ayah ada rm500k insuran kemalanga…. kami pun terus uruskan minta pampasan dan sebulan lalu baru dapat cek…. ibu nampak lebih tenang skrang, makan minum lebih teratur dan ibu pun mula ambik insuran utk diri dia dan kita org.
    nasib baik ada duit ni… bole sye msk itm sambung belajar…
    saya bukan apa, cuma nak sebarkan cite ni… supaya kalau ada yang lain yang nak beli isuran memang patut sgt. kami bernasib baik kerana ayah sempat beli….. tak boleh bayangkan hidup kami jika ayah tak beli dulu insuren ni….

    yang saye tak puas hati tetiba aje saudara mara mula dtg bertanyakan khabar… 4.. 5.. bulan dulu semua senyap aje… sekrang muncul pulak…

  9. Azli says:

    I took up this medical card from him about June 2008 for myself and another plan for my wife and children. I lapsed my policy and somehow I did managed to keep my spouse’s policy. Last year my wife become ill due to certain immune system illnesses which took her life.

    But the hospital bills came to about RM30K which I claimed from the company and thanks to mr rahman who help. My sons also admited twice at ampang puteri which cost another 10K. The total premium I paid for my late wife was only RM3600 for 2 years… I the figure speak its self whether its worth it of not. I would recommend everybody to get one… rahman thanks.

  10. Ida Taufik says:

    Honestly, I hate Insurance agents. Most of them are just doing it for the profit, push you to get the sale done, then disappear when you needed them most.

    But thanks to the previous testimonies, I braved myself to contact En Rahman to get a medical card for myself and my daughter. He responded fast to my queries and even took the trouble to see me personally in Seremban.

    Since I have no knowledge whatsoever on how a medical card works, he has taken the time and patience to explain to me in detail how it works, pros & cons and comparisons with other plans. It is good to know that they are still nice, good & sincere Insurance agents like En Rahman.

    Keep up the good work, En Rahman. I will not hesitate to recommend you to any of my friends should the need arise.

    Thank you.

  11. Ainul Azman says:

    Terima kasih kerana membantu saya sekeluarga dengan claim kami hari itu. harap business en. man ni mekar dan dapat bantu lebih ramai orang. Thank you atas penerangan dulu sebelum ambik insuran. Bila terkena baru tahu kepenting insuran. Nasib baik saya sempat ambik sebelum terlambat. Thanks again.

  12. Sharifah Isma says:

    I decided to write my testimonial for rahman since I was very pleased with him. At the time I am writing this, I am not his client yet, but I just left him a message asking him to come for my family to sign up. One thing he is good at is being patient. He was not pushy as I encountered with other agents, and he let us decide when we want to sign up. When I was comparing the plan from him and other agents, the other agents want me to sign up at our first appt… on the other hand…rahman said to me ” tengok2 dulu proposal ini, kalau dah decide atau ada soalan nanti let me know, we meet again” which made me feel very comfortable.๐Ÿ™‚

  13. Mark Murugan says:

    Hi rahman… great job with the website. If I need to comment about you and your service in insurance line, well two words… GREAT JOB.๐Ÿ™‚ cheers

  14. Jeveenth says:

    Rahman so far ok. I buy the plan from him 4 years ago and no claimlah so far. When I change address or credit card, he always comes to see me when I call him. He is full time doing this, so good. Take care.

  15. Kamaruddin Junit says:

    Pengalaman saya dengan agnt saya ini belum sampai kes claim. Jadi personal experience tak ada par claim. Cuma, saya ada syorkan dia pada adik lelaki saya dan seperti ramai orng Melayu kita, bila part insuran walaupun untuk family, memang liat sikit adik satu tu. tapi kalau kereta laju aje… betul tak? itu lah dia…mungkin dia muda lagi…

    bro kecil i pun sama aje… lepas penerangan oleh rahman, dia terus kata tak nak. Nasib baik saya ada dengan dia, saya paksa dia sign up. dan itu kira 3 tahun dahulu… TAPI claim dia setakat ini dah hampir 25,000 sebab dia accident, anak dia sakitlah, wife dia ada ketulan kat dadalah… jadi memang berbaloi. Setakat ini dia tak pernah kata rahman ni susah atau tak servis dia, jadi kira baguslah. kalau nak saya recommend en rahman, saya boleh syourkan. so far very good.

  16. Azmar Azimuddin says:

    Pengalaman saya dengan Encik Rahman bermula lebih kurang 5 tahun lalu ketika sama sama tengah tengok kereta baru di showroom. Berborak sikit mengenai kereta dan dan bertukar name card. Seminggu lepas itu saya dihubungi oleh dia untuk appointment mengenai insuran. Saya ketika itu memang anti dengan insuran, namun entah kenapa saya kata okay… ketika berjumpa saya terus terang berkata tidak minat dan lebih lebih saya dilindungi oleh majikan.

    Namun Encik Rahman bertanyakan mengenai wife dan anak. Memang anak dilindungi oleh majikan juga, namun isteri tidak dilindungi. Saya diterangkan plan family medical card dan option untuk isteri sahaja. Selepas penerangan saya beredar dari situ dengan perasaan lega tak di push untuk beli. Brochure medical card family saya campak kat kereta sahaja. Sehingga 2 minggu dari hari itu, wife saya membaca brochure itu dan mula bertanyakan saya mengenainya. Saya berkata pada isteri “kalau awak berminat, nanti saya suruh agent call awak”. Isteri saya walaupun tidak berkerja, amat berminat untuk membeli kerana dia tidak dilindungi. Seminggu dari itu wife saya berjumpa dengan en. rahman dan terus sign up setelah berpuas hati dengan penerangan. Plan yang dipilih family plan yang paling kecil.

    Selama dua tahun pertama tidak ada apa apa kegunaan kad medical ini, saya rasa bazir sahaja bayar kat RM2000 setahun. rasa nak terminate pun ada bila tengak bil kad kredit. Namun, ingat lagi petang ahad tahun 2006, isteri saya tersedar ketulan kecil di buah dadanya. Bila diperiksa, doctor syorkan dibedah segera. Estimated kos, dalam RM12 ribu. Waktu itulah saya sedar betapa leganya ada medical card. Satu phone call, malam itu en. rahman dan ada kat rumah saya dan explain procedure nak claim. Besoknya ditemankan kami ke hospital, dapat GL dan operate lusanya. Semua selamat dan ketulan itu bukan cancer… leganya hati. Kisah saya belum tamat….

    Tahun 2008, saya kena demam denggi berdarah. Mula mula masuk hospital dengan kad medical majikan aje… namun terkejut saya bila tahu limit setahun adalah hanya RM5,000. Nasib baik tukar pada kad medical family, dan admit. Keadaan saya serius hingga duduk kat hospital 10 hari dan masuk icu. Bil aje dah hampir 18 ribu. Sekali lagi en. rahman yang uruskan claim claim follow up selanjtnya.

    pendek kata saya berterima kasih atas nasihat dan service dia. tak rugi saya berjumpa dengan dia… pada yang lain, saya syorkan en rahman ni..

  17. Zainal Zamrud says:

    Saya telah membeli medical card individu dari Rahman yang hanya RM335 setahun. Kini sudah 3 tahun dan premium keseluruhan yang saya bayar hanya RM1005 untuk 3 tahun. Namun, tahun lepas saya terkena denggi dan masuk hospital selama 7 hari. Bil sahaja RM6300 dan medical card ini yang bayar. Tak ada ko insuran pun. Thanks Rahman… for you service waktu saya admit dulu.

  18. Danial says:

    He is a good agent of mine. I recommended him to many of my friends and none of them complained about him. He is my agent for all my insurance needs from life, medical card, travel and car insurance. So far I never made any claim, but some of my friend did and said his service were good and efficient. Good Job…๐Ÿ™‚

  19. Tang says:

    I met Rahman when I went to do my own claim since my original agent was MIA. I was surprise he help me and even came to my home to collect documents even when I was not his client. Claim process was smooth and I got my claim in no time. Now I am married, all my children education plan and medical cards were purchased with him recently. His explanation was simple and straight to the point. I would recommend him to anyone….

    Tang, Taman Maluri

  20. Kak Ina says:

    Satu lagi… lupa Man bukan jenis yang suka push… tak call siap malan minta kita sign up cepat2…

  21. Kak Ina says:

    Rahman… wah cantik website. Ini saya nak cite sikit pada semua yang hendak consider mengambil medical card, jangan tunggu tunggu. Man ni seorang agent yang baik, sebab 3 tahun dulu saya beli insuran medical card keluarga atas nasihat Man. Mulanya rasa tak perlu aje tapi sebab kita berniaga sendiri tak ada apa apa cover, beli aje lah. Setahun lalu, suami accident kena pasang plet besi kat pinggang. Mula mula pegi hospital kerajaan sebab ambulan hantar terus ke GH, tapi kena beli plet sendiri kena keluarkan duit dulu $15K. Man yang tolong transfer ke hospital swasta dan semua settle dangen medical card. Kak ucapkan terima kasih… semua dah selamat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: